lördag 27 september 2008

Utmaningarnas dag

Jag fått två utmaningar!
Den första från Familjen Söderlind och den andra från Strandviksvillan. Bäst att fixa dem båda på en gång!

Den första kommer här:

1. Vilken mat äter du ofta?
Älg- och renkött både på längden och tvären. Ibland blir man vansinnigt sugen på falukorv...

2. När du är på kalas, är du den person som sitter eller hjälper du till att duka av?
Det beror nog på hos vem jag är. Känner jag mig som hemma hjälper jag nog gärna till, annars sitter jag nog...

3. Var sitter du helst när du bloggar?
Eftersom vi är en av få hushåll som fortfarande "bara" har en "tjockdator", som man inte gärna släpar runt på, har jag inget val. Jag sitter i skrotrummet och bloggar, alltid, och nej, ni får inte se bilder från det...

4. Köper du ofta triss?
Jag säger ofta att man aldrig vinner på lotter, men sedan har jag insett att jag nästan aldrig köper dem heller och då är det väldigt svårt att vinna.

5. Vilket land eller vilken stad har varit din bästa semester?
Tyckte att London var häftigt men alldeles för stressigt, Madrid var roligt fast annorlunda, Santorini vackert men... Nä, jag vet inte, jag är nog ingen person som längtar efter att få resa en massa. Jag kan nöja mig med Umeå ett par veckor under sommaren...

6. Vilken tv-kanal tittar du på mest?
Oj, svår fråga! Jag ser nästan aldrig på tv men när jag gör det blir det oftast tv4 eller SVT.

Utmaning nummer två:

1. Fem saker i frysen: Jaha, då var vi där igen. Älg, ren, bär, kyckling och så nå´n god kaka förstås.

2. Fem saker i garderoben: Jeans, toppar och tunikor (de flesta svarta), leggings och kjolar...

3. Fem saker i bilen: Sambons solglasögon, toalettpapper, isskrapan, sopen och några cd-skivor.

4. Fem saker i handväskan: Plånbok, mobiltelefon, nycklar, läppsmörja och en och annan napp till lillebror.

Dessa utmaningar skickar jag vidare till Lenas pysselgrop, Isabels värld, Beas barnslikheter och Inredningsgalen. Besvara dem om ni vill!

Ha en skön lördagkväll gott folk!

7 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Bra jobbat! Utmaningarna visar en bra bild över den A jag känner!

Kram!

StrandviksVillan sa...

Intressant! Många likheter mellan oss - jeans, svarta tunikor, älgkött... Kul att du tog utmaningen!
Önskar dig en skön söndag (lördagen börjar ju va slut...)
Anki

Lenas pysselgrop sa...

Gomoron! Ojdå, utmanad! Vem vet om det plötsligt t.o.m. blir en lista inne hos mig också :)

♥ mamman i huset ♥ sa...

God morgon! Tänkte bara tala om att jag har nytt bloggnamn och ny bloggadress. Blev lite irriterad över läsare som aldrig kommenterar... Nu kanske de inte hittar bloggen längre! Hihi! Kram!

Mamma med mera sa...

Halloj!!! Kul med utmaningar. Jag gjorde dock denna för ett par veckor sedan så jag står över denna gång annars hakar jag alltid på såna här roliga utmaningar =)

Ha en trevlig kväll! Kram Pernilla
http://isabelsvarld.blogg.se/

Annelie Johnsson sa...

Hej!
Ja vissa saker har man alltid med sig vare sig man vill eller ej... Ska också ta tag i mina utmaningar nu när vi landat efter resan. Ha en skön helg!!
Kram Annelie

Fröken Fräken sa...

Oj, vilken fyndservis du har hittat! Jag blir så avis!! Jättefin, och ovanligt att hitta en i så bra skick och med så många delar.