lördag 13 september 2008

Den som söker den finner!

Jag har under en längre tid försökt få tag på gammalt porslin i form av kaffekoppar med fat och gärna med tillhörande assietter. Under semestern besökte vi diverse loppisar och auktioner men inte en kopp i sikte. Så plötsligt står den bara där, kaffeservisen från Rörstrand, och väntar på mig! Gissa var jag hittade den? Jo, på Myrorna! Helt komplett (tretton koppar med fat, lika många assietter, gräddkanna och sockerskål) och utan en enda skråma!

Den här modellen har jag aldrig sett förut, men den passar mig perfekt! Enkel men ändå gammaldags. Jag bara älskar den!



Påtår, någon?

5 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Ja, tack gärna!

Servisen är verkligen fin, och klassisk! Muggar kommer och går, men riktigt fina kaffekoppar består!

Duken tål också att kommenteras! Var är den köpt? Skulle vara en fin julklapp till mina svärföräldrar!

Kram!

s.m.i.l.e sa...

Superfin! Vilket fynd! Jag tycker den känns väldigt modern. Enkel, klassisk och modern. Hade gärna kommit på påtår. Och hade gärna bjudit dig på påtår i den hemma hos mig! :-)

Kram och trevlig söndagskväll!

Lenas pysselgrop sa...

Åh, de är ju härliga! Fastän jag inte ens dricker kaffe så blir jag väldigt lockad av en påtår!

A home far away sa...

Servisen är verkligen helt underbar!

Kram Gunilla i Singapore

Petra C sa...

Oj, den var jättefin! Och vilken fin duk också!