onsdag 10 december 2008

Fånga dagen!




När dagarna blivit kortare och jag dessutom från i höst har börjat jobba igen, har jag känt en enorm brist på dagsljus. Detta i kombination av en händelserik höst (på alla sätt), har resulterat i en oändlig trötthet. Att få sova är den stora händelsen jag längtar efter, tur att det inte är länge kvar till jul...

Idag är jag hemma med barnen, då en av dem har blivit dunderförkyld, så idag har jag gjort det! Lyckats med konsten att fånga dagsljuset! Gissa om jag njöt?! Djupa andetag i den friska, kalla luften! Man blir så oerhört pigg av dagen och laddar då automatiskt batterierna för vardagen.

Ha en bra dag kära vänner!

8 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Härligt isiga vinterbilder!
Så vackert rosa blått ljus du fångat!

Kram Maud

Anonym sa...

Härliga vinterbilder - blir riktigt avundsjuk för här har snön nästan helt försvunnit.

♥ mamman i huset ♥ sa...

Härliga bilder!

Det är så vackert ute! Idag skiftade himlen i rosa, lila och blått, och med fullmåne var det HELT magnifikt! Jag hoppas att du har skaffat dig massor med energi när du nu äntligen fick positivt dagsljus!

När kan vi komma förbi och gratulera 4-åringen?

Kram!

♥ mamman i huset ♥ sa...

Visst är det roligt med snön?!

♥ cloudberrie ♥ sa...

Vackra Midvinter foton!
Jag gillar verkligen den här delen av året.

Hoppas ni har kryat på er.

Hälsningar från Eva

Anonym sa...

Hej! :-)
Jag håller i en tävling på min blogg just nu med en riktigt fin julklapp som pris! Kika in för mer info om hur du tävlar!

Hälsningar,
Jennie
www.kalasgott.blogg.se

Sara Mårtensson sa...

Tack detsamma! Ja visst är det härligt med snön och kylan. Men idag har vi haft det varmt och skönt här med endast -5 grader :-)
Visst är det skönt att njuta av dagsljuset.. synd bara att det är så kort.
Hoppas ni får en mysig helg!
Kram Sara

♥ mamman i huset ♥ sa...

Insåg just hur tokig jag är...
Först bjuder jag in alla på lusse-fika i bloggen, och se'n går jag iväg och jobbar. Galet!

MEN nästa helg lovar jag att det finns nybakad saffranskaka hemma hos oss! Kram!