söndag 30 november 2008

Pepparkakshusbak

Helgen har varit härlig med pepparkaksbak under lördagen. Här har kavlats, skurits, tryckts och ätits deg och precis som mamman i huset skrev, är 4-åringar otroligt duktiga på att baka medan snart tvååringar mest stoppar degen i munnen...

Delarna till årets pepparkakshus har tillverkats samtidigt som vi passade på att baka hjärtan, stjärnor, bilar och skotrar. De flesta med hjälp av formar som pappan i huset tillverkat.


Pepparkakshuset har "limmats" ihop.


Och efter lite pyssel tillsammans med dottern blev resultatet detta (lillebror fick faktiskt inte vara med):


Ha en skön söndag!

7 kommentarer:

Liilaa sa...

ÅÅÅ va jag skulle vilja vara 4åringen i erat hus. Så mysigt ni har de. Kram kram

♥ mamman i huset ♥ sa...

Jag är sååååå imponerad! Wow!

Den där pappan i er familj har liksom inga konstnärliga gränser... tillverka pepparkaksformar... Otroligt!

Det där huset ser jag fram emot att få se!

Fina bilder! Inspirerande!

Kram!

Annelie Johnsson sa...

Tjusigt!! Jag som stod o funderade på om jag ens kunde få ihop ett "färdigköpt...
Kram Annelie

s.m.i.l.e sa...

Wow!!! Imponerande! Jag som har haft problem med mitt prefabricerade hus...

Men du, hos oss är finns det en 41 åring, en 39 åring och en 6 åring som äter deg. Ettåringen har inte utsatts för frestelsen ännu...

Jag får nog göra dubbel sats, när jag tänker efter.

:-)

Lallis - liv och leverne sa...

Men vilket fint hus! Vårat blev.. mindre lyckat. M an ser att det är ett hus. Nästan. Men vi vet ju;) *skrattar*
Kram Lallis

Sara Mårtensson sa...

Vad mysigt med pepparkaksbak med barnen och vad fint huset blev!
Kram Sara

♥ mamman i huset ♥ sa...

Den här bloggaren bor nog i vår lilla stad:
http://www.vartlivinorr.blogspot.com


Tyget kommer ifrån Stoff och stil... Nu kommer du ihåg!? Eller hur?

Jag ska tänka mycket mycket på dig till helgen! Kram!