söndag 8 februari 2009

Silver

Jag har i dagarna (ja, nu var det väl hunnit bli veckor) blivit ett år äldre (igen!) och därmed fått en del presenter. Eftersom det kommit önskemål om att jag ska visa Er, speciellt en av dem, ett halsband, gör jag självklart det.

Som en del som känner mig väl redan vet, har jag en favoritsilversmed som gör otroligt vackra smycken i silver och dessutom med samisk touch. Hennes smycken är väl genomtänkta och de har alla en betydelse. Detta heter Lásta - löv och symboliserar evigheten. Det är en present från mina kära kusiner, tillika vänner som jag vuxit upp med och spenderat mycket tid med.

Det senare är en julklapp från mannen i huset. Det tillhör kollektionen Gávdnu - det finns och solen symboliserar existens. Du kan läsa mer om dessa smycken här.


Fina va?!

Ha en trevlig kväll! KRAM A

3 kommentarer:

s.m.i.l.e sa...

Jättefina! Stort grattis i efterskott! Låterljuvligt att komma hem till kanelbulledoft. Ska berätta det min make och se om han förstår hinten. ;-)

Kram på dig!

♥ mamman i huset ♥ sa...

Verkligen fina!

Kram!

♥ cloudberrie ♥ sa...

GRATTIS i efterskott!
Jätte fina smycken.

KRAM från Eva