måndag 2 februari 2009

Mitt kök!

Äntligen har mastodontfebern lämnat min arma kropp och jag börjar känna mig som en människa igen. Termometern har visat en kroppstemperatur på över 39 grader hela helgen och allt har varit en enda dimma. Jag tackar Gud att det är över för den här gången.

Nu till något roligare. Som inläggets rubrik redan avslöjat, tänkte jag visa Er några glimtar från mitt kök.

När vi för några år sedan bytte kök, valde vi mellan vita skåpluckor eller dessa i björk och även fast jag verkligen gillar vitt är jag så glad att vi valde dessa. Det blir en härlig värme av trä och man behöver aldrig bekymra sig över att det känns sterilt.


En möbel som förutom att den är fantastiskt vacker, också betyder mycket för mig personligen, är vår kökssoffa. Historien om den lyder som följer: Jag var ute efter en kökssoffa och det visade sig att min kära faster K hade inte bara en, utan minst två i hennes la´gård. (Hon är förövrigt en järnlady som gillar "bra att ha saker"). Det visade sig också att jag fick välja vilken jag ville ha! Tack snälla faster! Med hjälp av min käre far (som visste att jag inte kan göra sådana val inom en rimlig tid) valde jag denna och enligt mig är den svårslagen! Efter konstens alla regler tog vi bort den läskigt bruna färgen och pappa fixade också till de skavanker som blivit med åren. Jag behöver nog inte säga mer. Den är hjärtat i mitt kök!

8 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Den soffan är fantastiskt fin! I övrigt är ju köket stort som ett hav... Framgår inte riktigt på bilderna! Och fint är det, riktigt fint.

Jag visste inte att du legat sjuk. Det har ju för övrigt varit en sjuk vecka i vår lilla stad. Riktigt sjuk. En vecka som går till historien.

Ha det gott! Vi kanske syns imorgon! Kram!

Petra C sa...

Vilken underbar kökssoffa! I mitt stora drömhus med stoooort lantkök så ska jag ha en sån!
Krya på dig!

s.m.i.l.e sa...

Superfint! Vilken underbar soffa. Önskar att mitt kök vore större...

♥ cloudberrie ♥ sa...

Vilket fint kök du har! Den där kökssoffan blev jag dökär i!!! Så vacker modell, vilken underbar faster du har och snäll pappa som hjälpte att fixa till den.

KRAM från Eva

StrandviksVillan sa...

Vilket stooort kök du har!
Jag valde också träfärgat (ek) just för den ombonade känslan. Särskilt mycket gillar jag det på kvällarna med flera små lampor i fönster, under skåp, infällda halogen i taket osv.
Jag har också en ärvd kökssoffa som jag fixat till!

Lena sa...

Vad fint ni har! Man blir lite påmind om att det skulle vara kul att fixa till här hemma också...... Ta hand om dig. Stressa inte upp ur sängen för tidigt. Kroppen kan bara reparera sig om den får vila och god choklad (lite nu och då) gärna serverad av någon man tycker om…=) Doktorns order.
Kram Lena

Anonym sa...

härligt kök - öppen planlösning Aj lajk :)

♥ mamman i huset ♥ sa...

Fotoutmaning till dig i min blogg.

NÄR bowlar vi då? Är ni hemma nu under helgen?

Kram!