måndag 9 mars 2009

Kanon och kalkon

Så är sportlovet över för den här gången och en ny arbetsvecka har tagit vid. Återigen har jag också tillgång till dator och kan börja läsa era bloggar.

Vi har varit i husvagnen hela veckan med pimpling och skoter- och skidåkning bara ett stenkast bort. Solen har hållit oss sällskap varje dag (en förmiddag var det visserligen mulet men efter lunch sprack det upp) och temperaturen har varit blygsamma 3 - 4 minusgrader under dagarna. Kanon!
En sammanfattning i bilder:









Veckan fick dock en tragisk avslutning och jag måste tyvärr berätta att vi fått ytterligare ett dödsbesked. En kusin till mig har lämnat jordelivet och gör numer min pappa sällskap där uppe. Som dottern säger: "Han har blivit en ängel och flugit upp till himlen". Jag känner stor sorg och tänker naturligtvis mycket på den närmsta familjen. Kalkon!

9 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Härliga bilder! Är det på Torneträsk som det är så mycket snö? (Hoppas, hoppas, hoppas!)

När det gäller kusinen din så känns det så onödigt...

Anonym sa...

Åh vilka fina bilder! Det är ju så att till och med jag längtar att få åka till Gällivare över påsk.

Men så tråkigt med kusien. På tog för tidigt antar jag.

Annelie Johnsson sa...

Hej!
Aningens olika väder hos oss...
Hoppas allt är bra och att ni värnar om varann i ännu en svår stund.
Kram Annelie

♥ cloudberrie ♥ sa...

Jag beklagar sorgen! Förstår att det är tungt att förlora en nära, helst om det är en ung människa mitt i livet. Ni fr ta hand om varandra & kramas mycket!

Vilka helt underbart ljuvliga foton du visar! Är det i Björkis du har vagnen? Isåfall kanske vi ses i backarna nästa helg :)

KRAM från Eva

StrandviksVillan sa...

Härliga bilder!
Påminner mig om då jag varit till Åre och skidat slalom.

Trist att ni fick ännu mer dåliga nyheter... Hoppas ni får ha det bra nu ändå.

Angående din hälsning hos mig: du behöver absolut inte avundas mig min energi, för tro mig, den finns egentligen inte alls... Har nu haft ont i ryggen och magen i flera dagar, är lite stressad över flera olika saker som jag inte känner jag har kontroll över... Men samtidigt så behöver jag något som "håller humöret uppe" och det är att jämt sysselsätta mig (på gott och ont). Önskar jag kunde "bara vara" ibland :S
Sen är det ju också ofta så att jag gör nåt kul istället för det som inte är lika trevligt (diska, städa, göra ärenden som kan skjutas upp till en annan dag...)

Ha det nu riktigt bra min bloggvän!
Imorrn är jag ledig... har redan skrivit en lista över vad jag ska ha gjort, hehe!

♥ mamman i huset ♥ sa...

Jag erkänner att jag har varit skeptisk till det här med spiraltrappa... Men nu du vännen har jag sett världens snyggaste spiraltrappa. Kolla in den här länken:

http://etthusivitt.blogspot.com/2009/03/mycket-projekt-pa-g.html

Wow!

Sara Mårtensson sa...

Hej!

Beklagar sorgen..

Fina bilder från ert sportlov!

Kram Sara

Petra C sa...

Kikar in för att "se" hur det står till. Ta hand om dig och familjen!

Laila sa...

Men...när ska du uppdatera. de är ju snart sommar... :P Kram